dating sites for african americans

www hotmatch com

swinging site

dating san francisco

free singles dating site

modesto singles

chinese matchmaker

hook up phone

us military singles com

escort long island ny

couples therapy boston

top dating websites

chat live girls

find local sex partners

find sex shop

date me free

adlt friend

yahoo personals review

sex real

single brazilian women

match play golf

personals florida

sex and dating

gay asian dating

singles in idaho

boating singles

girls swinging

european dating club com

brunswick singles

dating toronto

uk jewish dating

montreal single women

beautiful sex women

sex from japan

casual date

christian singles chat rooms

links adult

www yahoopersonals

gay asian personals

santa rosa singles

mature cheating wives

personal dating uk

gaithersburg singles

singles for free

dating sf

best international dating

bored wives uk

personals chat line

gay older men pics

www fantasme com

las vegas classifieds jobs

yahoo personal web site

single girls lyrics

escort m4m

personals jacksonville

myspace singles

webam girls

edgbaston test match

sunnyvale singles

boston singles events

dating agencies sheffield

video adult

sex of girl

aduly friend finder

leicester swinging clubs

meet black single

incall com

nz adult

romance singles

sex nsa com

ibiza singles

female pictures free

dating us

asian chat cam

des moines iowa singles

free personal loan

jewish internet dating

squamish singles

burlington ontario singles

parkplatztreff

callgirls com

single parents help

www playboy de

san francisco gay massage

on line jewish dating

www sex web

dial a date

europe online dating

how to find single women

singles parent

vampire singles

sex blind date

wanted escort

african ladies dating

find love match

date chat room

yahoo uk dating

singles adds

for singles over 40

uk lesbian chat

Soy Joins The Fight To Control Blood Sugar

October 5, 2009 · Posted in Diabetes Prevention 


soy
 

 

 

 

 

By Dee Overly

Dee Overly is a mother and artist who discovered the health benefits of soy milk and now sells a Soymilk Maker at http://www.SoymilkCrossroads.com. Stop by and pick up your free Vegan recipe book and check out the blog.

View all articles by Dee Overly The relationship between soy foods and long-term health benefits has been the topic of many discussions among physicians and health organizations for several years now. Studies have been conducted that prove the link between high soy diets and lower heart disease, strong bone mass and cancer prevention. Now studies are being conducted regarding the relationship between a soy diet and blood glucose or sugar levels. Believe it or not, it seems soy may aid the body in this fight as well.

Soy and Diabetes Study

Recently, Iranian researchers reported to the Journal of Diabetes Care that their findings coincided with previous work. They found that soy protein had a significant impact on risk factors associated with Type-2 diabetic patients with kidney disease.

The study followed forty-one patients for a total of four years. All of the patients were Type-2 diabetics and suffered from some type of kidney disease. Twenty of the patients were given a diet of animal, plant, and soy protein, while the remainders were given a diet of just animal and plant proteins.

Results concluded that the patients who added the soy to their diets showed a lowering of blood sugar levels. Patients saw a dramatic drop in cholesterol levels and triglycerides, the number one cause of cardiovascular disease. This is great news for the 18 million Americans suffering from diabetes, because they are three
times more vulnerable to heart problems.

Another study involving diabetics and a soy diet was focused on those patients with severe kidney disease. Results concluded that soy protein seemed to improve kidney function, perhaps even better than completely avoiding all protein, which is the typical treatment.

Soy May Help in Prevention

As for those of you who are not diabetic and don’t ever want to be, soy is great for you as well. One study conducted on Chinese women found that eating a diet with large amounts of tofu, a soy product, protected them from Type-2 diabetes. Women who consumed the most soy in the study had 50% less sugar detected in their urine than the control group.

Researchers contribute the great benefit of soy to the proteins and isoflavones present in soybeans. The isoflavones stop fat tissue buildup and enhance the body’s ability to break down the fat. As a result, the blood glucose levels are lowered and the body doesn’t have to work as hard to produce insulin.

There is currently no data that suggests how much soy is needed in order to eliminate risk factors for diabetes. However, the Food and Drug Administration suggests that Americans eat a healthy 25 grams of soy protein per day in order to aid the body in disease control and in lowering risk factors, in particular, lowering cholesterol. Further studies are being conducted regarding diabetes patients and soy diets as well as soy used to lower the risk factors associated with Type-2 diabetes.

Source: Dee Overly


Comments

Comments are closed.

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline